Vogelsang: nieuwe montagehal voor mestverdeeltechnieken

| Pers, Bedrijf

Essen (Oldenburg) in Duitsland, 25 mei 2021 – Vogelsang GmbH & Co. KG heeft extra capaciteit voor de productie van mestverdeeltechnieken op de hoofdlocatie in Essen (Oldenburg) gecreeerd. De 3.850 vierkante meter grote hal heeft nieuwe montagestations, kantoren en pauzeruimtes.

Met deze uitbreiding van onze productiecapaciteit houden we rekening met de grote vraag naar wettelijke conforme mestverdeeltechnieken. In de nieuwe hal wordt onder andere de BlackBird-sleepvoetbesmester met een werkbreedte van 24 meter geïnstalleerd", zegt Hugo Vogelsang, managing director van Vogelsang. En verder: "Daarnaast creëren we met de sociale ruimtes extra plekken waar onze medewerkers ideeën kunnen uitwisselen of zich kunnen terugtrekken."

Daglicht en zonne-energie voor een duurzame productie

Het machinebouwbedrijf heeft circa vier miljoen euro geïnvesteerd en heeft bij de planning en bouw van de hal veel nadruk gelegd op goede arbeidsomstandigheden en duurzaamheid. Zo zorgen lichtstrips zowel voor natuurlijk daglicht als voor een aangename sfeer en besparen ze tegelijkertijd energie. De extra halverlichting wordt dusdanig gecontroleerd afhankelijk van het daglicht en de aanwezigheid van medewerkers.

Daarnaast is het de bedoeling om het dak van de hal uit te rusten met een fotovoltaïsch systeem van 400 kilowattpiek (kWp). Het systeem kan tot 400.000 kilowattuur (kWh) per jaar genereren. De geproduceerde zonne-energie wordt via het nieuw gecreëerde technologiegebouw aan de rest van het elektriciteitsnet van het bedrijf geleverd, waarmee een deel van de jaarlijkse energiebehoefte van Vogelsang wordt gedekt. De ingebruikname van de nieuwe montagehal staat gepland voor het derde kwartaal van dit jaar.

Over Vogelsang:

Vogelsang fabriceert, distribueert en adviseert kwalitatief hoogwaardige en onderhouds-vriendelijke pompen en pompsystemen, (mest)mixsystemen, versnijders en separatoren voor de behandeling en bewerking van industriële vloeistoffen, afvalwater en organisch materiaal. Vogelsang B.V. bedient klanten in de industrie, afvalwaterbehandeling, biogas, transport en landbouw in de hele Benelux. Vogelsang B.V. in Dordrecht is een dochteronderneming van Vogelsang GmbH & Co. KG in Essen (Oldenburg) in Duitsland. Vogelsang GmbH & Co. KG beschikt over meer dan 25 vestigingen en meer dan 1000 medewerkers wereldwijd.