Vogelsang op IFAT 2022: Versnijdtechnieken met hoge prestatie en mobiele pompsystemen voor efficiënte afvalwaterbehandeling

| Pers, Afvalwaterbehandeling

Dordrecht, 16 mei 2022 – Vogelsang GmbH & Co. KG zal zijn versnijd- en pompoplossingen voor efficiënte afvalwaterbehandeling en slibverwerking presenteren op devakbeurs IFAT in München (30 mei – 3 juni 2022, Messe München). In stand 347/446 in hal B1 zal de focus liggen op de dubbelassige shredders van de XRipper-serie. Bovendien zal Vogelsang op het buitenterrein tussen de hallen B1 en B1 in sectie 14 haar nieuwe concept voor mobiele pompsystemen laten zien, die geschikt zijn voor flexibel gebruik in stadsriolering, in het rioleringssysteem of in de civiele bescherming.

“De afvalwaterinfrastructuur wordt zwaar belast door hevige regenval, vochtige doekjes en andere verstoringen. Onze robuuste, moderne versnijd- en pompoplossingen zorgen ervoor dat stadsriolering en rioleringssystemen soepel functioneren en afvalwater efficiënt wordt behandeld en gereinigd”, aldus Harald Vogelsang, Managing Director van Vogelsang GmbH & Co. KG.

Robuust en duurzaam: Ripperrotoren gemaakt uit één blok speciaal staal

De ripperrotoren uit een geheel staan garant voor verkleinen met hoge prestatie. Ze zijn gemaakt uit één blok speciaal staal en hebben geharde, duurzame snijvlakken van de messen. Terwijl deze ripperrotoren voorheen alleen verkrijgbaar waren voor sommige XRipper-modellen, zijn ze nu standaard in alle modellen van de XRipper-serie. De ripperrotoren uit een geheel werken zonder steunas, wat de verwerking vereenvoudigt. Het aandrijfvermogen wordt gelijkmatig over de gehele lengte van de rotoren overgebracht. Vogelsang: “Wij vervaardigen de contactloos draaiende ripperrotoren op uiterst precieze CNC-machines. Dit minimaliseert de toleranties en zorgt op lange termijn voor zeer efficiënt vermalen.”

Eenvoudige vervanging van onderdelen: eerst draaien, dan vervangen

Het ontwerp van de ripperrotoren uit een geheel is symmetrisch. Bij een vervanging van onderdelen kunnen de rotoren eerst 180 graden worden gedraaid en in bedrijf blijven. Dit vergemakkelijkt een duurzaam gebruik en een grondige benutting van de snijprestaties van de ripperrotoren voordat in geval van slijtage een volledige vervanging nodig is.

XRipper-systeemoplossingen voor aanvullende montage

De afvalwatershredder XRipper kan eenvoudig achteraf in bestaande pompsystemen worden ingebouwd als systeemoplossing voor compacte bescherming tegen vochtige doekjes en verstoppingen. Vogelsang monteert de benodigde sensoren, vermogenselektronica en veiligheidstechniek in de fabriek en sluit deze aan op de besturing. De hele unit wordt voor de levering in bedrijf gesteld en getest. Daarna hoeft het alleen nog maar bij de gebruiker te worden geïnstalleerd en via plug-and-play te worden aangesloten. Het systeem is dan onmiddellijk volledig functioneel.

Netwerkbesturingstechniek

De XRipper XRG en XRC zijn bijzonder geschikt voor aanvullende montage in rioleringen, bijvoorbeeld in open kanalen of schachten, en optioneel ook in ATEX-zones. Indien gewenst kan de systeemoplossing via ProfiNet of andere communicatiestandaarden in een netwerk worden opgenomen met de bestaande systeemcontroller. De XRipper kan dus ook via bestaande technieken worden aangestuurd. De intuïtief te bedienen gebruikersinterface van de Performance Control Unit (PCU) biedt eenvoudig toegang tot alle bedrijfsgegevens - zelfs op een tablet of smartphone, ongeacht de locatie.

Flexibele inzet van mobiele pompsystemen

In de buitenruimte van de beurs presenteert Vogelsang haar nieuwe concept voor mobiele pompsystemen, die naar behoefte individueel kunnen worden uitgerust en dus flexibel kunnen worden ingezet. De kern van het systeemconcept wordt gevormd door de lobbenpompen van de VX-serie met een pompcapaciteit tot 1.400 kubieke meter per uur. Indien nodig kunnen de aansluitingen worden gedraaid en aangepast aan de toepassing of situatie - bijvoorbeeld bij bescherming tegen overstromingen en rampen of bij bouwwerkzaamheden in het rioleringssysteem. Bovendien kunnen de aansluitingen worden omgebouwd tot verschillende van standaardslangkoppelingen, zoals Kamlock, Perrot of Storz. Zuig- en drukslangen worden ruimtebesparend en toch toegankelijk opgeborgen.

De mobiele pompunit wordt aangedreven door een elektrische motor of een dieselmotor. Voor de laatstgenoemde aandrijfversie zijn moderne eenheden beschikbaar die ook voldoen aan de strenge richtlijnen van de emissienorm fase V. In dit geval is de dieseltank in de console geïntegreerd, waardoor ruimte en gewicht worden bespaard. Bovendien heeft het systeem hierdoor een lager zwaartepunt en is het daardoor veiliger te vervoeren. Het pompsysteem kan op alle soorten aanhangwagens of chassis worden geïnstalleerd en gemakkelijk worden geplaatst met behulp van ophangogen.

Vogelsang op de IFAT, 30 mei – 3 juni 2022, Messe München: Hal B1, stand 347/446 en buitenruimte tussen de hallen B1 en B2, sectie 14.

Met vertegenwoordigers van de pers maken wij graag een persoonlijke afspraak in de stand van Vogelsang. Neem contact met ons op:

VOCATO public relations GmbH, Friederike Wagner/Sina Österreicher
Telefoon: +49 2234 60198-16 / -11;
E-mail: fwagner@vocato.com/soesterreicher@vocato.com

Vogelsang fabriceert, distribueert en adviseert kwalitatief hoogwaardige en onderhouds-vriendelijke pompen en pompsystemen, (mest)mixsystemen, versnijders en separatoren voor de behandeling en bewerking van industriële vloeistoffen, afvalwater en organisch materiaal. Vogelsang B.V. bedient klanten in de industrie, afvalwaterbehandeling, biogas, transport en landbouw in de hele Benelux. Vogelsang B.V. in Dordrecht is een dochteronderneming van Vogelsang GmbH & Co. KG in Essen (Oldenburg) in Duitsland. Vogelsang GmbH & Co. KG beschikt over meer dan 25 vestigingen en meer dan 1200 medewerkers wereldwijd. Voor meer informatie, bezoek vogelsang.info/nl