Vogelsang: succesvol boekjaar met productinnovaties

| Pers, Bedrijf

Essen (Oldenburg), March 29, 2022 – Vogelsang GmbH & Co. KG meldt voor het Vogelsangconcern (Vogelsang Duitsland en dochterondernemingen) een jaaromzet van 145 miljoen euro over het jaar 2021. Daarmee steeg de omzet met 8 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Ondanks de lastige omstandigheden als gevolg van de coronapandemie kon de onderneming zijn omzet in het binnen- en buitenland verhogen, met name gestimuleerd door de sectoren landbouwtechniek, biogas en industrie.

“Productinnovaties en het doorontwikkelen van onze machines en componenten vormen onze drijfveer. Belangrijker is echter dat we in direct contact staan met onze klanten en partners en zodoende voeling blijven houden. Om die reden heeft het ons verheugd dat we onze innovaties en nieuwe ontwikkelingen konden presenteren tijdens de door ons georganiseerde evenementen en webinars met live productdemonstraties”, aldus Harald Vogelsang, directeur van Vogelsang GmbH & Co. KG.

Portfolio verder uitgebreid

Mijlpalen van het afgelopen jaar waren de introductie en doorontwikkeling van producten: zo heeft Vogelsang met de schroefpers-mestscheider XSplit voor het eerst een mestscheider op de markt gebracht voor het verwerken van drijfmest en digestaat. Eveneens nieuw zijn de precisieverdeler ExaCut ECC zonder luchttoevoer, de excentrische wormpomp ProCapT, de compacte vulhulp PowerFill Small en de Flow Performance Monitor (FPM). Daarnaast is het universele bemestingssysteem Unispread nu ook verkrijgbaar in een werkbreedte van 10,5 meter, terwijl het sleepvoetsysteem BlackBird in werkbreedtes van 21 en 24 meter is uitgerust met een vereenvoudigde aansturing. Bovendien heeft Vogelsang het SyreN-systeem voor drijfmeststabilisatie optisch en op het gebied van veiligheid verder ontwikkeld.

Digitale klantbeleving blijft de aandacht houden

Reeds in de afgelopen jaren heeft Vogelsang aandacht besteed aan het thema digitalisering en het digitale aanbod uitgebreid met meer virtuele 360-graden showrooms. Zodoende kunnen geïnteresseerden in de sectoren afvalwater, landbouwtechniek en biogas zich nu online en interactief informeren over het productportfolio van Vogelsang. Dit jaar plant het concern tevens twee nieuwe showrooms op het gebied van industrie en verkeerstechniek.

Harald Vogelsang: “Wij verheugen ons erop om onze klanten met onze techniek en ons advies bij hun werk te mogen ondersteunen. Voor dit doel blijven we investeren op het gebied van onderzoek en ontwikkeling, productie, maar ook op het gebied van de digitalisering van marketing en handel.”

Vogelsang fabriceert, distribueert en adviseert kwalitatief hoogwaardige en onderhouds-vriendelijke pompen en pompsystemen, (mest)mixsystemen, versnijders en separatoren voor de behandeling en bewerking van industriële vloeistoffen, afvalwater en organisch materiaal. Vogelsang B.V. bedient klanten in de industrie, afvalwaterbehandeling, biogas, transport en landbouw.
Vogelsang B.V. in Dordrecht is een dochteronderneming van Vogelsang GmbH & Co. KG in Essen (Oldenburg) in Duitsland. Vogelsang GmbH & Co. KG beschikt over meer dan 25 vestigingen en meer dan 1200 medewerkers wereldwijd.