Aquatech: Vogelsang presenteert pomp- en versnijdingstechnologie voor efficiënt afvalwaterbeheer

| Pers, Afvalwaterbehandeling

Dordrecht, 18 oktober 2023 - Vogelsang GmbH & Co KG presenteert zijn innovatieve oplossingen voor efficiënte, hoogwaardige afvalwaterverwerking op de Aquatech-vakbeurs (6-9 november 2023, Amsterdam) in hal 7, stand 342 .

"Met ons uitgebreide productportfolio voor afvalwatertechnologie ondersteunen we onze klanten bij het efficiënt en economisch beheren van afvalwaterzuiveringsinstallaties en rioolnetwerken", zegt Rainer Zobel, Hoofd Sales Europa Industrie, Afvalwater en Biogas bij Vogelsang. Bij de stand van Vogelsang ligt de nadruk op de XRipper afvalwaterversnijder, de RotaCut RCQ-natversnijder en de lobbenpomp uit de VX-serie.

Dubbelassige shredder XRipper: Productassortiment uitgebreid

Daarnaast zal Vogelsang op de beurs informatie verstrekken over de nieuwe modellen van de uitgebreide XRG-serie dubbelassige shredders.

Zobel: "Het doel was om operators hoogwaardige afvalwatertechnologie in een compact ontwerp te bieden. De nieuwe modeltypes van de XRipper XRG zijn ontwikkeld voor hoge debieten en zijn uitermate geschikt voor gebruik in pompstations, het rioleringssysteem en inlaten van rioolwaterzuiveringsinstallaties."

Standaard uitgerust met ripperrotoren uit één stuk

De One-Piece Ripper-rotoren zijn standaard op alle modellen van de XRipper-serie gemonteerd. Ze zijn vervaardigd uit één stuk speciaal staal en hebben geharde snijkanten en een massieve kern. Dit maakt de ripperrotoren bijzonder robuust en duurzaam.

Eén pomp, vele toepassingen: VX-pomp met omkeerbare persrichting

Op Aquatech toont Vogelsang de lobbenpomp uit de VX-serie. De krachtige lobbenpompen van Vogelsang hebben zich zowel voor het verpompen van slib als afvalwater wereldwijd bewezen in de meest uiteenlopende toepassingen - in de klassieke afvalwaterzuivering, maar ook in membraanfiltratie. Of het nu gaat om afzuiging voor filtratie of terugspoelen voor het reinigen van de membranen: Beide processtappen kunnen worden uitgevoerd met slechts één lobbenpomp door de persrichting om te keren en de aandrijfsnelheid aan te passen. Extra leidingen en klepafsluiters, die nodig zouden zijn bij het gebruik van meerdere pompen, zijn overbodig.

Diverse oplossingen voor efficiënte afvalwaterbehandeling

Geïnteresseerde bezoekers kunnen bij de stand van Vogelsang ook meer te weten komen over de RotaCut RCQ-versnijder met scheider voor  vaste delen, en de DisRuptor voor mechanische desintegratie.

Vogelsang op de Aquatech-vakbeurs van 6 tot 18 november 2023, November 2023, Amsterdam, Hal 7, Stand 342.